BLIV SAMARBEJDSKOMMUNE PÅ VI CYKLER TIL ARBEJDE 2020

Cyklistforbundet inviterer jer igen i år til at være samarbejdskommune på den landsdækkende motionskampagne VI CYKLER TIL ARBEJDE. Kampagnen, som har kørt siden 1997, har til formål at få flere til at cykle i hverdagen og sætter fokus på cyklen som sund og grøn transport, der fremmer velvære og livsglæde. En daglig cykeltur har mange fordele. Den kan både forbedre borgernes helbred, reducere CO2-udledningen og mindske trængslen på vejene.

Som samarbejdskommune tilbyder vi jer medejerskab i kampagnen. I får en række enkle værktøjer og inspiration til, hvordan I kan bruge kampagnen i jeres arbejde med at skabe en sundere og grønnere kommune – og I får en god mulighed for at øge antallet af deltagere i netop jeres kommune. Det er enkelt og billigt at være samarbejdskommune, og I bestemmer selv, hvor stor jeres indsats skal være.

Vi hjælper jer med at udsende målrettede invitationer til virksomhederne i lokalområdet med jeres kommune som medafsender og underskrevet af borgmesteren. Det har stor indflydelse på deltagelsen i kampagnen, at I som samarbejdskommune bakker op og er med til at gøre kampagnen større, bedre og mere synlig. Vi leverer en sund, social og sjov begivenhed – og i fællesskab kan vi få mange flere op på cyklerne.

Samarbejdspakken består af en række fysiske og digitale elementer, der giver jeres kommune de bedste forudsætninger for at skabe større lokal opbakning til VI CYKLER TIL ARBEJDE. Grundpakken består af en fysisk invitation til kommunens 150 største virksomheder, samt en række digitale elementer. Derudover kan I tilkøbe en række fysiske elementer til at skabe synlighed i kommunen. Ønsker i alle de fysiske elementer, kan I med fordel vælge den store pakke. Uanset om I vælger grundpakken, den store pakke, eller tilkøber elementer efter eget ønske, kan I få op til 1.000 kampagnefoldere og 20 plakater med gratis.

I fanerne herunder kan I se det konkrete indhold i samarbejdspakken, og finde inspiration til hvordan I kan aktivere kampagnen lokalt. 

Samarbejdspakken 2020

Det er med i grundpakken:  

·         Invitation underskrevet af borgmesteren og hvervefolder til 150 af kommunens virksomheder – vi trykker, pakker og sender ud

·         En komplet oversigt med statistik og afsluttende kampagneresultater for jeres kommune 

·         Lodtrækning af vindere i lokale konkurrencer

·         To skabeloner til pressemeddelelser, hvor I kan fremhæve jeres engagement i bæredygtig mobilitet

·         To skabeloner til opslag på kommunens Facebookside

·         Trykfiler til abribus-plakat med plads til jeres logo

·         Webbanner til brug på kommunens website eller intranet


Samlet pakkepris: 6.000 kr.


Det er med i den store pakke:

·        Alle elementer fra grundpakken 

·        1 stk. roll-up til indendørs brug

·        5 stk. hættetrøjer til brug ved eventuelle events 

·        1 stk. kampagnebanner i vejrbestandigt materiale – 1 x 3 meter

·        200 stk. bagerposer til brug ved eventuelle events   


Samlet pakkepris: 8.000 kr. 


Tilkøb:

·        Roll-up til indendørs brug, 750 kr. pr. stk.

·        Hættetrøjer, 250 kr. pr. stk., minimumsbestilling er 5 stk. 

·        Kampagnebanner i vejrbestandigt materiale – 1 x 3 meter, 550 kr. pr. stk.

·        Bagerposer 2,50 kr. pr. stk., minimumsbestilling er 200 stk.   

·        Tilkøb af ekstra virksomhedsinvitationer, 15 kr. pr stk. 


Gratis ved forespørgsel

·         Op til 1.000 kampagnefoldere

·         Op til 20 kampagneplakter


Tilmeld jer senest 3. februar 2020 ved at udfylde bestillingsskemaet og send det til Michael Pedersen på mip@cyklistforbundet.dk


Har I spørgsmål? Så ring eller skriv til Michael Pedersen på 40 70 83 60 eller mip@cyklistforbundet.dk

Ideer og inspiration

Det er op til jer hvordan I vil bruge kampagnen og de elementer, som indgår i samarbejdspakken. Her får I en række idéer til, hvordan I får mest muligt ud af samarbejdet, og dermed får flest muligt borgere i sadlen.

  • Brug virksomhedsinvitationen til at fortælle om de grønne initiativer i jeres kommune. Vi sender jer en skabelon, men I har selv mulighed for at skræddersy invitationen  
  • Arranger en cykelevent – hyr fx en cykelmekaniker, der pumper dæk og smører cykelkæder, eller del foldere, frugt / rundstykker ud til jeres morgenfriske cyklister
  • Læg kampagnefolderen i sportshaller, kulturhuse, biblioteker og andre offentlige mødesteder
  • Hæng kampagnebanner og plakater op i byrummet
  • Start kampagnen festligt med borgmestertale og fælles morgenbord ved rådhuset
  • Kår årets mest cyklende virksomhed i kommunen
  • Udlod præmier i en lokal lodtrækning og afhold et afslutningsarrangement på rådhuset
  • Start en konkurrence mod nabokommunen – hvem får flest cykeldage eller kilometer?
  • Fortæl borgerne om kampagnen på jeres sociale medier
  • Inviter den lokale presse og fortæl jeres gode cykelhistorier

Deltagerstatistik og interne konkurrencer

Vi har god erfaring med, at flere kommuner bruger VI CYKLER TIL ARBEJDE som platform for egne arrangementer og konkurrencer. Vi vil gerne understøtte disse initiativer. Vi kan eksempelvis lave lokale lodtrækninger i jeres kommune. 

På anmodning sender vi jer statistik over, hvordan virksomhederne i jeres kommune klarer sig. Vi kan fx finde det bedst cyklende hold, den mest ihærdige medarbejder, eller den virksomhed der i gennemsnit har cyklet længst. Vi sender jer de data som I har brug for efter aftale. I kan også selv hente data her


 

Kalender

3. Februar: Tilmeldingsfrist for samarbejdspakken

2. marts: Tilmeldingen til VI CYKLER TIL ARBEJDE åbner

4. marts: Virksomhedsinvitationen skal være underskrevet af borgmesteren og retur hos os

Ultimo marts: Virksomhedsinvitationen lander hos virksomhederne

24. april: Deadline for tilmelding til kampagnen

1.-31. maj: VI CYKLER TIL ARBEJDE

8. juni: Indtastningsfrist for cykeldage

9. juni: Lodtrækning om præmier

12. juni: Vinderne offentliggøres sammen med lokale lodtrækninger

Uge 25: Komplet oversigt med statistik og afsluttende kampagneresultater for jeres kommune 

Kontakt

Hvis I ønsker at høre mere eller bestille årets samarbejdspakke, så kontakt Michael Pedersen på tlf. 40 70 83 60 eller skriv en mail til mip@cyklistforbundet.dk.

Vi står til rådighed både som sparringspartner og praktisk koordinator.